תזונה נכונה לחולה אוסטאופורוזיס
משפחה

תזונה נכונה לחולה אוסטאופורוזיס

אוסטאופורוזיס היא מחלה שמציגה סיכון מוגבר לשברים. התכונה העיקרית שלו היא הידלדלות העצמות, שלעיתים נגרמת ממחלה בסיסית, אך נגרמת במידה רבה מהרגלי אכילה לא נכונים. בשורות הבאות, אנו מציגים מידע חשוב על תזונה לאנשים עם אוסטיאופורוזיס. כך ניתן להתמודד עם המחלה ואף למנוע או לדחות אותה במשך שנים.

האם ישנם גורמי סיכון לאוסטאופורוזיס?

לפני שנתחיל בתזונה לאנשים עם אוסטאופורוזיס, ישנם מספר גורמי סיכון למחלה שיש לשים לב אליהם. לדוגמה, גורם מרכזי הוא הזדקנות ופעילות יתר של בלוטת התריס. גורם נוסף הוא אורח חיים בישיבה וחוסר פעילות גופנית. כמו כן, השימוש בתרופות מסוימות, כגון סטרואידים, עלול להאיץ את אובדן העצם.

מה עושים, מה אוכלים?

שימו לב שתזונה לאנשים עם אוסטיאופורוזיס אינה מהווה תחליף לפעילות גופנית. מחקרים מצאו כי תזונה נכונה בשילוב פעילות גופנית יכולה לסייע בחיזוק העצמות. אלו הם העקרונות העיקריים של התזונה:
1. קבל יותר סידן – רופאים ודיאטנים ממליצים לוודא שאתה מקבל מספיק סידן. מִתבַּגֵר, יש להגביר את צריכת הסידן במהלך ההריון וההנקה, גם החל מגיל 60. מבוגרים מעל גיל 18 זקוקים ל-1,000 מ"ג סידן ליום.
2. גיוון בתזונה שלך – סידן לא נמצא רק במוצרי חלב. גם שומשום וטחינה, שעועית, פולי סויה, ברוקולי, כרוב, סרדינים עשירים במינרלים חשובים.
3. ויטמינים מסוימים, כמו K ו-D, משפיעים על בניית העצם ותורמים לבריאות העצם ולחוזק.
4. מזונות עם ויטמיני B – ויטמין זה, במיוחד B12, מסייע ביצירת עצם (בין מגוון יתרונות בריאותיים אחרים). בהקשר זה, אכילת בשר, דגים וביצים מועילה מאוד. ניתן להשתמש בתוספי מזון במידת הצורך.
5. למה חשוב לאכול ירקות ופירות – מזונות טבעיים אלו יכולים לאזן את חומציות השתן שלכם. דילוג על ירקות ופירות עלול לגרום לפירוק העצמות ולשחרר סידן לכליות.
6. ירקות ירוקים מומלצים מאוד מכיוון שהם מכילים ויטמינים בוני עצם.
7. מינרלים חיוניים – מינרלים מסוימים כמו מגנזיום נמצאו כמסייעים בספיגת סידן טובה. בשביל זה, אתה צריך לאכול מזונות כמו דגנים ושעועית.
8. למה פירות יער הם שימושיים – הם מאטים את פירוק העצמות בצורה טובה מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן